2011-03-22

Η ΑΝΔΡΟΚΤΟΝΟΣ ΑΙΜΟΒΟΡΟΣ ΘΕΑ ΚΑΛΙ ΤΟΥ ΙΝΔΟΥΪΣΤΙΚΟΥ ΠΑΝΘΕΟΥ ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΕΝ ΑΓΝΟΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΠΟΥ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΧΟΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥΣ


ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ (ΤΟΥΣ ΕΙΠΕ ΝΑ ΠΟΥΝ Η ΘΕΑ ΚΑΛΙ) (!!!)
ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ (ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΑ ΚΑΛΙ) (!!!!!)




ΣΕ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ TO ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΟ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΙΚΟΝΙΖΕΙ ΤΗΝ ΘΕΑ ΚΑΛΙ (ΣΕ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ)



ΤΟ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΙΚΟ ΣΚΙΤΣΟ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΑΝΑΓΑΓΕΙ ΠΑΛΙ ΣΤΗΝ ΘΕΑ ΚΑΛΙ


Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΙΜΟΒΟΡΟΣ ΚΑΙ ΑΝΔΡΟΚΤΟΝΟΣ ΘΕΑ ΚΑΛΙ ΕΝ ΩΡΑ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΤΡΙΝΟ ΗΛΙΟ (ΜΑΥΡΟ ΗΛΙΟ) ΤΗΣ ΣΑΜΠΑΛΑ ΠΙΣΩ ΤΗΣ






Ο ΣΥΝΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΩΘΙ ΑΡΘΡΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΙΧΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: "Η πάλη των γυναικών έχει βαθιές ρίζες" ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΙΜΟΒΟΡΑ ΑΝΔΡΟΚΤΟΝΟ ΘΕΑ ΚΑΛΙ ΜΕ ΤΙΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΛΕΞΕΙΣ "...ΒΑΘΙΕΣ ΡΙΖΕΣ..." ΚΑΙ ΕΝΝΟΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΤΩΝ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΩΝ ΕΙΝΑΙ «ΒΑΘΙΕΣ» ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΒΑΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΚΑΛΙ


ΑΝΑΓΝΩΣΤΕ ΤΟ ΕΠΙΜΑΧΟ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΦΡΙΞΕΤΕ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ (!)

ΟΠΩΣ:
".....Μέσα από αυτές τις μάχες μπορούμε να γκρεμίσουμε τα τείχη του σεξισμού που ορθώνονται ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες. Οι γυναίκες που πρωτοστατούν σήμερα σε όλες τις μάχες, -από τις φοιτητικές καταλήψεις μέχρι το ασφαλιστικό- έχουν την ίδια στιγμή να αντιμετωπίσουν ένα ολόκληρο ιδεολογικό υπόβαθρο που είτε τις θεωρεί υπεύθυνες για την υπογεννητικότητα, γιατί δεν γεννούν από πέντε παιδιά η κάθε μία είτε τις υποβιβάζει σε  σεξουαλικά αντικείμενα....."




H πάλη των γυναικών
H 12 Δεκέμβρη ήταν η ημέρα που η εργατική τάξη ενωμένη απάντησε στην απόπειρα της κυβέρνησης Καραμανλή να τη διασπάσει για να μπορέσει  να περάσει την επίθεση στις κατακτήσεις του εργατικού κινήματος.


Ο Μαγγίνας προσπάθησε να βαφτίσει τις νίκες των δυνατών συνδικάτων σε «προνόμια»,  και τις κατακτήσεις σε «αδικία» την οποία δήθεν θα αποκαθιστούσε. Την ίδια απόπειρα έκανε και με τις γυναίκες. Οι πρόωρες συνταξιοδοτήσεις των γυναικών παρουσιάστηκαν ως πηγή ανισότητας ανάμεσα σε γυναίκες και άντρες εργαζόμενους και η εξίσωση των ορίων ηλικίας ως προοδευτικό μέτρο.  

Τίποτα από όλα αυτά δεν πέρασε. Η συμμετοχή όλων των εργαζομένων είτε δουλεύουν στις μικρές βιοτεχνίες είτε στην Ολυμπιακή και στη ΔΕΗ έκανε τον Μαγγίνα να πάει σπίτι του. Οι γυναίκες εργαζόμενες πρωτοστάτησαν σε αυτή τη μάχη, δίνοντας βροντερή απάντηση  στα ψέματα του Μαγγίνα. Από τις αεροσυνοδούς της Ολυμπιακής, μέχρι τις δημοσιογράφους, τις τραπεζοϋπάλληλους και τις εργάτριες στα εργοστάσια, έδειξαν ότι είναι αποφασισμένες να υπερασπιστούν το δικαίωμα στην πρόωρη συνταξιοδότηση και να συνεχίσουν παλεύοντας ενάντια στην καταπίεση. Και το πιο εντυπωσιακό ήταν ότι αυτό το δικαίωμα το υπερασπίστηκε όλη η εργατική τάξη ενωμένη.
 
Nίκες
Μετά από τέτοιες νίκες ανοίγει ο δρόμος για να καταργήσουμε κάθε είδους σεξιστική διάκριση και καταπίεση. Να σταματήσουμε τις διακρίσεις στην ίδια την εργασία. Να διεκδικήσουμε αυξήσεις, μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους για να πάψουν οι γυναίκες να αμείβονται με το 70% των μισθών των αντρών. Να διεκδικήσουμε ένταξη στα Βαρέα και Ανθυγιεινά για τις νοσηλεύτριες, τις εργάτριες στην καθαριότητα για να βγαίνουν νωρίτερα στη σύνταξη. Δημόσια και δωρεάν νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς, δημόσια και δωρεάν υγεία και παιδεία, πρόνοια, μειωμένα ωράρια για τις μητέρες, επιδόματα και άδειες μητρότητας, ενημέρωση, αντισύλληψη. Να καταργήσουμε τις περικοπές  και να σταματήσουμε τις ιδιωτικοποιήσεις που φορτώνουν τα βάρη στην οικογένεια και στις γυναίκες. 

Μέσα από αυτές τις μάχες μπορούμε να γκρεμίσουμε τα τείχη του σεξισμού που ορθώνονται ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες. Οι γυναίκες που πρωτοστατούν σήμερα σε όλες τις μάχες, -από τις φοιτητικές καταλήψεις μέχρι το ασφαλιστικό- έχουν την ίδια στιγμή να αντιμετωπίσουν ένα ολόκληρο ιδεολογικό υπόβαθρο που είτε τις θεωρεί υπεύθυνες για την υπογεννητικότητα, γιατί δεν γεννούν από πέντε παιδιά η κάθε μία είτε τις υποβιβάζει σε  σεξουαλικά αντικείμενα.

Η ιστορία του γυναικείου κινήματος δείχνει ότι οι μεγάλες κατακτήσεις κερδίθηκαν μόνο όταν οι γυναίκες πάλεψαν μαζί με τους άντρες εργαζόμενους μέσα από τα συνδικάτα και τα κινήματα. Αυτό το νήμα ξαναπιάνουν σήμερα εκατομμύρια γυναίκες σε όλο τον πλανήτη και ανακαλύπτουν ξανά τη δύναμη της συλλογικότητας, του συνδικαλισμού, του αγώνα. Αυτή η δύναμη είναι που γκρεμίζει και τους Μαγγίνες και τις σεξιστικές προκαταλήψεις, αλλάζει τις ιδέες των ανθρώπων και ανοίγει το δρόμο για μία κοινωνία χωρίς καταπίεση και εκμετάλλευση.
  
έχει βαθιές ρίζες
Το διάσημο πανό της πανεργατικής «κάτω τα χέρια από τις γυναίκες», που δέσποζε στην πανεργατική συγκέντρωση στο Πεδίο του Αρεως, κάνει τη σύνδεση ανάμεσα στους αγώνες των γυναικών στο σήμερα και στο χτες, τη δεκαετία 70-80.


Ηταν η δεκαετία που οι γυναίκες μπήκαν μαζικά στο δρόμο του αγώνα διεκδικώντας οικονομικά αιτήματα και το δικαίωμα να ελέγχουν οι ίδιες το σώμα τους και τη ζωή τους. Το γυναικείο κίνημα ήταν μαζικό και δυναμικό. Οι γυναίκες πάλευαν με μαζικούς όρους για νόμιμες εκτρώσεις, αντισύλληψη, ελεύθερο διαζύγιο, ίση αμοιβή για ίση εργασία. Στην ουσία το γυναικείο φεμινιστικό κίνημα αυτής της περιόδου γεννήθηκε μέσα από το κίνημα του Μάη του ‘68 που απλώθηκε σε όλη την Ευρώπη και έβαλε στο στόχαστρο τον πόλεμο και τον καπιταλισμό.

Πολλές από τις κατακτήσεις των γυναικών σήμερα έχουν τις ρίζες τους στις μάχες εκείνης της περιόδου. Δίπλα στο αίτημα για ίση αμοιβή για ίση εργασία, που αναδείχτηκε από το κίνημα των γυναικών στις αρχές του αιώνα, προστέθηκε το αίτημα για αντισύλληψη, δωρεάν έκτρωση, ελεύθερο διαζύγιο, ελεύθερης σεξουαλικής επιλογής. Η ριζοσπαστικοποίηση που έφερε ο Μάης του ‘68 είχε σαν αποτέλεσμα την αμφισβήτηση του παραδοσιακού προτύπου της γυναίκας νοικοκυράς, συζύγου και σεξουαλικού αντικείμενου.  Η μάχη για την διεκδίκηση του δικαιώματος των γυναικών να ελέγχουν το σώμα τους ήταν μία πολιτική μάχη κόντρα στις κυβερνήσεις, την εκκλησία τον ίδιο τον καπιταλισμό.    Στην Ιταλία αυτοί οι αγώνες πήραν μαζικές διαστάσεις. Οι γυναικείες οργανώσεις μετέτρεπαν τις δίκες γυναικών που είχαν κάνει έκτρωση, σε πολιτική κινητοποίηση. Το 1978 κατοχυρώθηκε ο νόμος 194 που αναγνώριζε το δικαίωμα της «εθελούσιας διακοπής της εγκυμοσύνης με ιατρική βοήθεια»..  

Το Μάη του 1974 ύστερα από αγώνες δεκαετιών για την κατοχύρωση του ελεύθερου διαζυγίου κατοχυρώθηκε νομοθετικά ύστερα από δημοψήφισμα όπου 59,1% του κόσμου ψήφισε υπέρ. Μεγάλοι αγώνες δόθηκαν  επίσης για το δικαίωμα στην αντισύλληψη και στην ιατρική παρακολούθηση.  Σε ένα εργοστάσιο στην Πάντοβα οι γυναίκες απαίτησαν να παρέχει το αφεντικό πληρωμένη ώρα και ιατρικές υπηρεσίες για γυναικολογικούς ελέγχους.  

Αυτό το κίνημα γέννησε σε όλο τον κόσμο νέες γυναικείες οργανώσεις, που συζητούσαν, δρούσαν και κυκλοφορούσαν τα δικά τους έντυπα και περιοδικά. Ένα κομμάτι των γυναικείων  οργανώσεων αγωνίζονταν στα εργοστάσια στα πανεπιστήμια στις γειτονιές. Μία από αυτές ήταν η «Επαναστατική Πάλη Γυναικών», μία οργάνωση γυναικών που φτιάχτηκε στην Ελλάδα το 1980 με πρωτοβουλία μελών της ΟΣΕ, την οργάνωση από την οποία προέρχεται το ΣΕΚ. Το πρώτο φυλλάδιο που κυκλοφόρησε είχε στο εξώφυλλό του ένα σκίτσο όπως του πανό της πανεργατικής της 12 Δεκέμβρη 2007. Στόχος της Επαναστατικής Πάλης Γυναικών ήταν να βοηθήσει στην οργάνωση των γυναικών με προοπτική την πάλη ενάντια στον καπιταλισμό που γεννά την καταπίεση στη δουλειά και στο σπίτι και να βοηθήσει στην σύνδεση των μαχών τους με τις μάχες του εργατικού κινήματος.
 
Kατερίνα Θωίδου

ΠΗΓΗ:


ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ "ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΑΝΔΡΩΝ" [Πα.Συ.Α.] ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΘΕΑ ΚΑΛΙ

"ΜΕΓΙΣΤΙΑΣ"
 
ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΘΕΑΣ "ΜΕΓΑΛΗ ΜΗΤΕΡΑ" ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ
 
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ Νο [ 2 ] - [ 2009.02.25 22:00 ]




ΕΤΟΙΜΗ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΘΕΑ ΤΟΥΣ "ΜΕΓΑΛΗ ΜΗΤΕΡΑ" ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙ (!!!) ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΛΕΥΡΟ ΤΗΣ (!!!) ΩΣ ΑΡΧΗΓΟΥΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ (!!!) ΔΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΒΩΔΟΥΣ ΙΣΧΥΟΣ ΤΗΣ (!!!)