Πέμπτη, 9 Δεκεμβρίου 2010

ΟΙ ΛΑΤΡΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΛΑΤΡΙΣΣΕΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΘΕΑΣ «ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ» ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΛΙΘΙΚΗ «ΜΗΤΡΟΓΑΜΜΙΚΗ» ΕΠΟΧΗ (!)



ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΚΑΤΩΘΙ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ MARIJA GIMBUTAS "Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΘΕΑΣ"



MARIJA GIMBUTAS
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΘΕΑΣ (εμπροσθόφυλλο)


MARIJA GIMBUTAS
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΘΕΑΣ (σελ.79)
ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΚΟΙ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΕΣ ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ


MARIJA GIMBUTAS
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΘΕΑΣ (σελ.79)
ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΚΟΙ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΕΣ ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ


MARIJA GIMBUTAS
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΘΕΑΣ (σελ.79)
ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΚΟΙ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΕΣ ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ
α) Πρώτη περίοδος του πολιτισμού Σέσκολο 6300-6100π.Χ. (Νέα Νικομήδεια, Μακεδονία, Ελλάδα)


MARIJA GIMBUTAS
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΘΕΑΣ (σελ.79)
ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ ΣΕ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ
β) Πολιτισμός Starcevo, 5500 π.Χ. [Tecic (Τέσιτς) πρώην κεντρική Γιουγκοσλαβία]


MARIJA GIMBUTAS
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΘΕΑΣ (σελ.79)
ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ ΣΕ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ
γ) Πολιτισμός Starcevo, 5500 π.Χ. [Tecic (Τέσιτς) πρώην κεντρική Γιουγκοσλαβία]
 


ΟΙ ΛΑΤΡΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΛΑΤΡΙΣΣΕΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΘΕΑΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΛΙΘΙΚΗ «ΜΗΤΡΟΓΑΜΜΙΚΗ» ΕΠΟΧΗ (!)


Τι υπήρχε πριν από τους ιστορικά αποδεδειγμένους πατριαρχικούς πολιτισμούς που αναπτύχθηκαν στον Ευρωπαϊκό χώρο; Ποια είναι η προϊστορία της Γηραιάς Ηπείρου; Και ποια είναι η σχέση μας μαζί της;
Λίγο πριν από τον θάνατό της, η διάσημη ερευνήτρια και καθηγήτρια της Ευρωπαϊκ΄ς Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Marija Gibutas, άνοιξε με το βιβλίο της Η Επιστροφή της Μεγάλης Θεάς ένα καινούργιο κεφάλαιο στη σύγχρονη αρχαιολογική αναζήτηση. Έπειτα από πολύχρονες έρευνες σε όλη σχεδόν την Ευρώπη, η συγγραφέας ξεδιπλώνει στις σελίδες του τελευταίου της έργου των Πολιτισμό της Μεγάλης Θεάς, ανατρέποντας με τρόπο ριζοσπαστικό πολλά από τα ισχύοντα επιστημονικά δεδομένα.
Η Επιστροφή της Μεγάλης Θεάς είναι ένα από τα συναρπαστικότερα αλλά και, από θεωρητική άποψη, πιο τεκμηριωμένα ταξίδια στις, μέχρι πρότινος, χαμένες ρίζες του ευρωπαϊκού πολιτισμού.
Διαβάζοντας το βιβλίο ακολουθούμε τα ίχνη των παλαιο-ευρωπαϊκών «μητρογαμμικών» κοινωνιών της Νεολιθικής Περιόδου και της Εποχής του Χαλκού που, σύμφωνα με την συγγραφέα, παρήκμασαν εξαιτίας της μετανάστευσης ινδο-ευρωπαϊκών πατριαρχικών φύλων. Ιερά και ναοί, ταφικά μνημεία και ειδώλια, ζωγραφικές παραστάσεις και λαογραφικές παραδόσεις, μεγάλιθοι και μάσκες, ένας πλούτος σχημάτων και μορφών αποκαλύπτουν την εσωτερική γεωγραφία ενός κόσμου που, αν και έχει βυθιστεί στον ορίζοντα του χρόνου, έχει αφήσει σημάδια της ύπαρξής του πίσω του.
Η Μεγάλη Μητέρα Θεά αναδύεται μέσα από τις τοιχογραφίες της Κνωσού και της Φαιστού, τις θεές και τους θεούς της αρχαίας Ελλάδας, τους ετρουσκικούς ναούς, το βασκικό και κέλτικο πολιτισμό, τις γερμανικές θεότητες και τη βαλτική γλώσσα.
Ένα αποκαλυπτικό έργο που κλόνισε το ακαδημαϊκό κατεστημένο που προκάλεσε με την τόλμη των ιδεών του...


MARIJA GIMBUTAS
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΘΕΑΣ (οπισθόφυλλο)
   



ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΚΑΤΩΘΙ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ "ΑΘΑΝΑΣΑΚΕΙΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ" ΒΟΛΟΥ



ΑΘΑΝΑΣΑΚΕΙΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥ - ΕΙΣΟΔΟΣ


ΑΘΑΝΑΣΑΚΕΙΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΒΟΛΟΥ - ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ


ΑΘΑΝΑΣΑΚΕΙΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΒΟΛΟΥ - ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ


ΑΘΑΝΑΣΑΚΕΙΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΒΟΛΟΥ - ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ


ΑΘΑΝΑΣΑΚΕΙΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΒΟΛΟΥ - ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ


ΑΘΑΝΑΣΑΚΕΙΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΒΟΛΟΥ - ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ



"ΑΘΑΝΑΣΑΚΕΙΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥ" - ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΗ ΤΑΜΠΕΛΑ ΕΚΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΠΑΛΗΘΕΥΕΙ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΒΡΙΣΤΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟ ΧΘΟΝΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΧΘΟΝΙΩΝ ΘΕΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ - ΤΙΤΛΟΣ: "ΛΑΤΡΕΙΑ ΧΘΟΝΙΩΝ ΘΕΟΤΗΤΩΝ"

Λατρεία χθόνιων θεοτήτων
Κατά την ελληνιστική εποχή η λατρεία των Ολυμπίων θεών υποχωρεί και αντικαθίσταται σε μεγάλο βαθμό από τις θεότητες της Αιγύπτου και της Μικράς Ασίας. Οι μυστηριακές λατρείες της Ανατολής κάλυπταν τις ψυχικές ανάγκες των ανθρώπων που προσδοκούσαν από τους θεούς τους να συμπάσχουν στον πόνο τους, να συμμερίζονται τα πάθη τους και να τους παρηγορούν.
Στα μεγάλα ελληνιστικά λιμάνια όπως ο Πειραιάς, η Κόρινθος και η Δημητριάς διαδόθηκαν οι ανατολικές θρησκείες όπως της Κυβέλης και των αιγυπτιακών θεοτήτων, της Ίσιδος, του Σάραπη, του Ώρου και του Άνουβι.
Οι χθόνιες, μειλίχιες θότητες που λατρεύονταν στην Δημητριάδα ήταν η Αφροδίτη, ο Διόνυσος, ο Δίας, η Δήμητρα, η Περσεφόνη, η Εννοδία και ο Ερμής.
Η Πασικράτια ήταν τοπική χθόνια θεότητα, της οποίας το ιερό υπήρχε μέσα στον νότιο νεκροταφείο της Δημητριάδος.
Στο ιερό της Πασικράτιας που ταυτιζόταν και με την Αφροδίτη, συλλατρευόταν και η Εννοδία Πατρώα, η θεσσαλική θεά του Κάτω Κόσμου που σχετίζεται με την χθόνια λατρεία και την μαγεία.
Η Εννοδία υπέστη θεοκρασία με άλλες θεότητες, κυρίως με την Αρτέμιδα και την Εκάτη.



ΑΘΑΝΑΣΑΚΕΙΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥ
ΛΑΤΡΕΙΑ ΧΘΟΝΙΩΝ ΘΕΟΤΗΤΩΝ


ΑΘΑΝΑΣΑΚΕΙΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥ
ΣΧΙΣΤΟΜΑΤΙΣ ΜΕΓΑΛΗ ΜΗΤΕΡΑ


ΑΘΑΝΑΣΑΚΕΙΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥ
ΔΕΚΑΔΕΣ ΑΓΑΛΜΑΤΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ


ΑΘΑΝΑΣΑΚΕΙΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥ
ΑΓΑΛΜΑΤΙΔΙΟ ΜΕΓΑΛΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ


ΑΘΑΝΑΣΑΚΕΙΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥ
ΑΓΑΛΜΑΤΙΔΙΟ ΜΕΓΑΛΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ


ΑΘΑΝΑΣΑΚΕΙΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥ
ΑΓΑΛΜΑΤΙΔΙΟ ΜΕΓΑΛΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ


ΑΘΑΝΑΣΑΚΕΙΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥ
ΑΓΑΛΜΑΤΙΔΙΑ ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑΣ